check
אריאלה להמן | רביבים

צרו קשר

ראשה אקדמית: ד"ר תמר הס
tamar.hess@mail.huji.ac.il

יועץ אקדמי מטעם ביה"ס לחינוך: ד"ר אדר כהן
adar.cohen1@mail.huji.ac.il

מנהלת אדמיניסטרטיבית: גב' חדוה וייס
hedvaw@savion.huji.ac.il

רכזת התוכנית: שירן ארביבו
revivim@savion.huji.ac.il

תוכנית רביבים, הפקולטה למדעי הרוח
בניין ע”ש יצחק רבין (קומה 4 חדר 4004)
האוניברסיטה העברית בירושלים, הר הצופים, ירושלים, 9190501
טלפון: 02-5881970

אריאלה להמן

אריאלה להמן, בוגרת מחזור י"ד, מורה לתנ"ך, היסטוריה, תרבות יהודית-ישראלית ולימודי רוח בתיכון הישראלי למדעים ולאומנויות בירושלים החל משנה"ל תשע"ח

תמונה של אריאלה להמן

שנים רבות הצהרתי בפסקנות שאני לא אהיה מורה. ועם זאת, מצאתי את עצמי בתוכנית להכשרת מורים במדעי היהדות. בתוכנית רביבים מצאתי מענה אינטלקטואלי להתעניינותי בתחומי היהדות, ומענה ערכי להשלמה עם הרצון להיות מורה.
המרכזיות של ארון הספרים היהודי בחינוך שלי הותיר אותי עם ההבנה שהמקורות היהודיים אינם שרידים היסטוריים גרידא, אלא מעיינות של השראה שניתן ושצריך למצוא בהם את הרלוונטיות לחיים המודרניים, בזכות עושרן הרב מבחינת תחומי עיסוק וצורות שיח. מעבר להעשרה ולהעמקת הזהות, שהן פועל יוצא של למידה של מקורות העבר, במסגרת החיים במדינת ישראל היכרות עם עולם היהדות היא קריטית על מנת שיהיה אפשר לנהל דיון ציבורי מלומד, שוויוני ומכבד. אני מאמינה שהוראה של כל מקצוע יכולה להביא למטרה זו, אך כיוון שכישוריי ותחומי העניין שלי מופנים למורשת העבר, אני מורה לתנ"ך ולהיסטוריה, ולא לביולוגיה או מתמטיקה. התמיכה הרבה מצד צוות התוכנית ובעיקר מחבריי ללימודים במהלך הלימודים גרמה למטרות הללו להיות יותר ויותר ברות השגה מדי יום, על אף הלהטוטנות שצריך לעשות בין הלימודים, ההוראה והחיים האישיים. נותר לי רק להסתכל על הצהרות העבר שלי בחיוך משועשע, ועל העתיד בשלווה שבידיעה שההחלטה שהביאה אותי לנקודה זו הייתה נכונה.