check
דבר ראשת התוכנית | רביבים

צרו קשר

ראשה אקדמית: ד"ר תמר הס
tamar.hess@mail.huji.ac.il

יועץ אקדמי מטעם ביה"ס לחינוך: ד"ר אדר כהן
adar.cohen1@mail.huji.ac.il

מנהלת אדמיניסטרטיבית: גב' חדוה וייס
hedvaw@savion.huji.ac.il

רכזת התוכנית: שירן ארביבו
revivim@savion.huji.ac.il

תוכנית רביבים, הפקולטה למדעי הרוח
בניין ע”ש יצחק רבין (קומה 4 חדר 4004)
האוניברסיטה העברית בירושלים, הר הצופים, ירושלים, 9190501
טלפון: 02-5881970

דבר ראשת התוכנית

אני חוקרת ספרות עברית חדשה, ובעיקר כתבי זכרונות אוטוביוגרפיים ושירה של משוררות ישראליות. הלימודים, המחקר וההוראה במקצועות מדעי היהדות הם בעיני דרך להבטיח שהחיים הקולקטיביים והחיים הפרטיים שלי בארץ יהיו רווי משמעות. הוראה ומחקר במדעי היהדות מתקיימים תוך מגע מתמיד ומעמיק עם השפות והתרבות היהודית במקומות ובקהילות בהם היא התפתחה במשך הדורות, ועם היצירה העברית והישראלית-המקומית מן העת העתיקה ועד היום. תוכנית רביבים נולדה מן ההכרה בחשיבותם של מורים ומורות מצויינים שיאפשרו לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית נגישות והיכרות עם אוצרות תרבותם, ההיסטוריה שלהם והיופי והגיוון שגלומים בספרות ובתרבות היהודית והעברית מהמקרא ועד היום.

בעבר פגשתי את תלמידי ותלמידות רביבים מעוררי ההשראה בשיעורים בחוג לספרות עברית, ואני עוקבת אחרי הדרכים שהבוגרות והבוגרים סוללים בחינוך. הם מביאים איתם אל הכיתות, ואל מסגרות החינוך האחרות שהם ממשיכים בהם, אהבה גדולה וידע עמוק, שיטתי, ביקורתי ומעודכן במקרא, ספרות, היסטוריה, לשון, תלמוד והגות יהודית. כבוגרים של מסלול הכשרה פדגוגי יוצא דופן הם מגיעים אל ההוראה מצוידים היטב בכלים החיוניים שיאפשרו להם השתלבות והצלחה במערכת שהיא מן המאתגרות שישנן. 

הבחירה בהוראה ובחינוך היא בעיניי בחירה במסלול של תקווה. זוהי בחירה שהיא הצהרת אמון בקהילות אנושיות ובעתידן. מי שבוחרים בהוראה מכירים את תחושת ההתעלות המשכרת של שיעור שעלה היטב, של מפגש אמיתי עם תלמידים, של סתום שהתבאר לפתע, של פקיחת עיניים ושל הולדתם של רעיונות. לכל אחת ואחד מאיתנו יש מורה מיוחדת שאנו זוכרים ואת הרגעים המעצבים אתה שאנחנו נוצרות כל ימינו, אלו הרגעים שבנו את מי שאנחנו. הלימודים ברביבים נועדו להכשיר אתכם להיות המורים האלו.