check
סיור לימודי בגוש אדומים ועין גדי, ינואר 2018 | רביבים

צרו קשר

ראשה אקדמית: ד"ר תמר הס
tamar.hess@mail.huji.ac.il

יועץ אקדמי מטעם ביה"ס לחינוך: ד"ר אדר כהן
adar.cohen1@mail.huji.ac.il

מנהלת אדמיניסטרטיבית: גב' חדוה וייס
hedvaw@savion.huji.ac.il

רכזת התוכנית: שירן ארביבו
revivim@savion.huji.ac.il

תוכנית רביבים, הפקולטה למדעי הרוח
בניין ע”ש יצחק רבין (קומה 4 חדר 4004)
האוניברסיטה העברית בירושלים, הר הצופים, ירושלים, 9190501
טלפון: 02-5881970

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 
 

סיור לימודי בגוש אדומים ועין גדי, ינואר 2018

תאריך: 
א', 07/01/201807:30-16:00
מיקום: 
מעלה אדומים, כפר אדומים וקיבוץ עין גדי

סיור לימודי בבית ספר במעלה אדומים

סיור לימודי בגוש אדומים ועין גדי בינואר 2018.

תלמידי רביבים והצוות החינוכי של התכנית השתתפו בסיור לימודי בתחילת ינואר 2018. בשעות הבוקר כל תלמיד ביקר באחד משלשה בתי ספר:

המכללה הטכנולוגית לתעופה וחלל במעלה אדומים, שם צפו במסדר הבוקר של התלמידים שרובם שוחרים של חיל האוויר בהכשרה טכנולוגית, שמעו הסבר על ייחודו של בית הספר מפי מנהל המכללה יגאל לוי, וצפו בשיעורי היסטוריה ומתמטיקה בכיתות י' וי"א. לסיכום הם שוחחו בקצרה עם מספר מורים. הסטודנטים והצוות התרשמו מהמחויבות של הנהלת ביה"ס וצוות המורים להבניה של בית ספר מצטיין ולדאגה לכל תלמיד ותלמידה.

התיכון המשותף כפר אדומים, אלון, נופי פרת בו ערכו סיור קצר בתיכון ושוחחו עם מנהלת התיכון, יעל ספיר, בוגרת מחזור ג' בתכנית רביבים. לאחר מכן צפו בשיעורי מחשבת ישראל בכתות י"ב - מגמת חובה לכלל תלמידי התיכון. אחרי הצפייה בשיעורים נערך פאנל מורים ותלמידים בו התקיימה שיחה משותפת עם המבקרים מרביבים. הסטודנטים התרשמנו מן השיעורים, מרמת הפתיחות בין המורים לתלמידים וכן מהאווירה הנעימה השוררת בבית הספר ויצאו עם תחושה שביקרו בבי"ס המשקף מעין אוטופיה חינוכית.

חטיבת הביניים מעיינות כפר אדומים בו פגשו את מנהלת בית הספר טלי גרולמן ומורות מצוות בית הספר וצפו בשלוש כיתות ח' בשיעורים בנושא גדעון (שופטים פרק ו'). שתיים מהמורות בהן צפו הן בוגרות רביבים – שני שקד ממחזור ט' ומוריה פיקאר ממחזור י"א. לסיום נערך מפגש מרתק עם תלמידות ותלמידים מכיתות ז'-ח' שדיברו על בית ספר משלב, על שיעורי תרבות יהודית ועל התמודדות עם ריבוי קולות בשיעורי תורה ונביא.  הסטודנטים נפעמו מהרמה  הגבוהה בה התנהלו השיעורים בבית הספר, מבקיאות התלמידים בחומר הלימוד ומרמתם הגבוהה! השיח עם התלמידים הדגים כיצד האידיאולוגיות של בית הספר מתממשות הלכה למעשה - תלמיד המגדיר את עצמו חילוני ומתגאה שהוא יודע כיצד משלימים מניין, תלמידות המתגאות בחדר התפילה שהן שותפות להקמתו ושמחות בספרים שבתוכו. הסטודנטים נהנו לראות ילדים אחראים, מעורבים ונבונים, הלומדים את זהותם היהודית, בדרך חווייתית וייחודית כל כך!

אחה"צ, הקבוצה ביקרה בעין גדי שם שוחחו עם מנהל בית הספר בן אראלי, בוגר מחזור ו' של רביבים. הוא שיתף אותם באתגרים הרבים העומדים בפניו כמנהל צעיר ובחזונו למהפך בדרכי הלימוד המסורתיות. הביקור עורר שיח בקרב הסטודנטים על האופן שבו מודדים הצלחה של בית ספר, כיצד ניתן לשנות דפוסים קיימים במערכת ואיך עוברים מפסיביות לאקטיביות בלמידה, והבינו עד כמה המהלך הזה מורכב, למורים ולתלמידים. הם התייחסו גם להיבט הקהילתי-חברתי של בית הספר. לאחר המפגש בבית הספר, הסטודנטים אכלו ארוחת צהריים משותפת בחדר האוכל הקיבוצי.

לתמנות נוספות לחצו כאן.