רישום ותנאי קבלה

שלבי תהליך ההרשמה והמיון לרביבים ועוד דברים שכדאי לדעת

א. עמידה בסף הקבלה לתכנית ולאוניברסיטה - להרשמה לתכנית נדרש ממוצע בגרויות 10 ומעלה על פי החישוב של האוניברסיטה העברית או ציון פסיכומטרי 650 ומעלה או ציון משוקלל מתאים (שילוב של ממוצע הבגרות והציון בבחינה הפסיכומטרית). פרטים נוספים ומידע על שקלול מרכיבי הקבלה ניתן למצוא בפרק מידע והרשמה באתר האוניברסיטה העברית. לחישוב סיכויי הקבלה לחצו כאן.

ב. רמת האנגלית הנדרשת ללימודים באוניברסיטה - יש לעמוד בדרישות הסף בידיעת אנגלית, רצוי ברמת פטור. לעומדים בדרישות הסף שאינם ברמת פטור, מומלץ להגיע לרמה זו באמצעות שיפור הציון בחלק האנגלית בפסיכומטרי, במבחן אמיר או במבחן אמיר"ם או באמצעות קורסי קיץ באוניברסיטה וזאת על מנת להקל את עומס הקורסים בשנת הלימודים הראשונה בתכנית.

ג. הרשמה לאוניברסיטה - ההרשמה מתבצעת דרך האתר למידע והרשמה של האוניברסיטה העברית. יש לציין את תכנית רביבים והחוג למקרא כאחת העדיפויות. ישנה התייחסות למיקום בו רביבים מדורגת ברשימת העדיפויות בעת ההרשמה לאוניברסיטה. 

ד. הגשת מועמדות לרביבים – בנוסף להרשמה לאוניברסיטה (כדלעיל), יש להגיש את הטפסים הבאים במערכת ההרשמה: שאלון פרטים אישיים, חיבור המתאר את המניעים האישיים לפנייה לתכנית רביבים, תמונה ופרטי שלושה ממליצים. הממליצים צריכים להיות דמויות המכירות את המועמד באופן הרלוונטי לתכנית, למשל מעסיקים, מורים לשעבר, מפקדים בצבא, מדריכים וכדומה (ולא קרובי משפחה או חברים). יש ליצור קשר עם הממליצים ולומר להם שתכנית רביבים תפנה אליהם על מנת לקבל מהם הערכה. ההערכה של הממליצים תהיה חסויה מן המועמד. לאחר קבלת ההמלצות יתואם מועד לראיון אישי.

ה. ראיון אישי - לאחר השלמת ההרשמה לאוניברסיטה ומילוי הטפסים הנדרשים להרשמה לרביבים, יתקיים ראיון אישי. הראיונות יתקיימו במהלך החודשים ינואר - יוני והודעה על קבלה תישלח בין החודשים אפריל-יולי. חלק מהמועמדים יזומנו ליום מיון נוסף, בהתאם להמלצת ועדת הקבלה של רביבים. 

מחוייבות התלמיד

 מספר מוגבל של תלמידים מתקבל לתכנית מדי שנה.

תלמידי התכנית יתבקשו לחתום על אמנה ולהתחייב:

1. להשתתף באופן מלא בכל מרכיבי תכנית הלימודים של רביבים לרבות:

       א. קורסים אקדמיים.

       ב. הכשרה מעשית בבית ספר על-יסודי כפי שייקבע על ידי הצוות החינוכי.

       ג.  פעילויות נוספות כגון: סדנאות, סיורים, פעילויות תרבותיות והשתתפות בהנחיה אישית/קבוצתית עם מורי התכנית ו/או מורים מבית ספר על-יסודי כפי שתקבע האוניברסיטה.

2. להימנע מעבודה בשכר במהלך תקופת הלימודים, למעט עבודה בהיקף של עד 8 שעות שבועיות. במשך חודשי חופשת הקיץ, ניתן לעבוד עד 14 שעות שבועיות. כל חריגה מהיקף שעות אלה דורשת אישור מהנהלת התכנית. 

3. ללמד במערכת החינוך הממלכתית הכללית העל-יסודית במדינת ישראל, בהיקף של משרה מלאה ובמשך ארבע שנים ממועד סיום התכנית הארבע-שנתית, מקצוע הקשור להכשרה שקיבל בתכנית.

4. להשתתף בסדנת סטאז' בשנת ההוראה הראשונה.

5. להחזיר (בפריסה נאותה) בכל אחד מהמקרים הבאים, את ההלוואה שקיבל:

       א. הפסקת לימודים ביוזמת התלמיד.

       ב.  הפסקת לימודים על פי החלטת הנהלת התכנית הבאה בעקבות הפרה מכוונת של התלמיד את התחייבויותיו.

       ג. הפרת כללי האוניברסיטה והוראותיה.

       ד. אי-קיום החובה לעבוד בהוראה כמפורט בסעיף 3 לעיל.

הנחיות להגשת מסמכים לקראת ראיון קבלה

הוראות

שימו לב שהגשת המסמכים הינה שלב בתהליך המיון הפנימי של תכנית רביבים, ובמקביל יש להירשם לאוניברסיטה העברית דרך האתר http://info.huji.ac.il.

·       היכנסו לאתרhttp://grs.ekmd.huji.ac.il

·       לחצו על 'הרשמה למערכת' ומלאו את פרטיכם

·       כעבור מספר דקות תקבלו שם משתמש וסיסמא לדואר האלקטרוני

·       היכנסו שוב לאתר והפעם לחצו על 'apply for a program sign in' - (הלחצן המופיע ראשון משמאל בתפריט השחור למעלה)

·       היכנסו למערכת עם השם והסיסמא שקיבלתם

·       את הסיסמא תוכלו לשנות בכתובת: http://ekmdpwd.ekmd.huji.ac.il

·       ב-'Choose faculty or school' יש לבחור ב-'Humanities'

·       בתכנית יש לבחור ב-'תכנית רביבים' לשנת הלימודים הבאה.

·       למערכת ייקח מספר רגעים לקלוט את ההרשמה לתכנית ואז יופיע שוב שם התכנית. יש ללחוץ על שם התכנית על מנת להיכנס לאתר.

לאחר שהגעתם לאתר

בדף הבית שלפניכם מפורטות הדרישות ממועמדי התכנית. באתר ניתן לנווט באמצעות התפריט הנמצא בצד ימין, שם תוכלו למצוא את השאלונים אותם עליכם למלא, ולהעלות את הקבצים הנדרשים ב'העלאת מסמכים'.

כל עוד לא תסמנו שסיימתם את תהליך הגשת המסמכים תוכלו להמשיך לערוך את המסמכים כמה שתרצו.

כאשר אתם בטוחים שסיימתם למלא את כל הדרישות, בבקשה סמנו זאת ב'סיום הרשמה' הנמצא גם הוא בתפריט מימין. לאחר שתעשו זאת לא תוכלו יותר לשנות את הטפסים/קבצים שהגשתם. במקרה חריג ניתן לפנות אל רכז/ת הגיוס, כדי לבקש אישור כניסה לעדכון פרטים.

מוזמנים לפנות אל מזכירות התכנית בכל שאלה.

בהצלחה!