נטע רוזנבליט

נטע רוזנבליט, בוגר מחזור י"ב, מורה לתנ"ך והיסטריה במקיף עמק החולה בקיבוץ כפר בלום משנה"ל תשע"ו

תמונה של נטע רוזנבליט

למה כדאי ללמוד בתוכנית רביבים?

ידעתי שאני רוצה להיות מורה עוד כשהייתי במכינה הקדם צבאית "בית ישראל". עוד ידעתי כי אני רוצה ללמד את המקצועות ההומניים, בדגש על הזהות היהודית. תוכנית רביבים הייתה מבחינתי "כפפה ליד" – תוכנית המכשירה להוראה תוך לימודים אקדמיים ברמה גבוהה בתחומים שמעניינים אותי.

בזכות תקופת ההכשרה המשמעותית שלי בתוכנית "רביבים" הרגשתי שהגעתי מוכן מאוד לשנת ההוראה הראשונה שלי כמחנך בבית ספר "סליסברג" בירושלים, שנחשבת קשה מאוד למורים חדשים. אזקוף לטובת התוכנית שתי נקודות זכות עיקריות:

1. קבוצה משמעותית– בזכות חברי לקבוצה הצלחתי לעמוד בעומס האקדמי הרב של תוכנית רביבים. מעבר לכך, הקבוצה אפשרה לי לפתח את הזהות שלי כמורה ומחנך. בתוך המרחב הקבוצתי, שהוא מכיל ומאתגר מבחינה אינטלקטואלית, התפתחתי ובניתי את עצמי כמורה

2. התנסות משמעותית בהוראה– כבר מהשנה השנייה התנסיתי בהוראה בבית הספר כמורה לכל דבר ועניין. ההתנסות לצד הליווי המשמעותי של מנחי תוכנית רביבים, אפשרו לי להתנסות באתגר הגדול של ניהול כיתה, הוראה ועבודה מול תלמידים. ההתנסות והליווי האישי והקבוצתי נותנים את הכלים המשמעותיים ביותר שניתן לרכוש לקראת כניסה להוראה. אני מוצא את עצמי משתף מורים חדשים איתם אני עובד בכלים רבים שרכשתי במהלך שנות ההתנסות המעשית.

כדאי ללמוד בתוכנית רביבים, כי יש חשיבות לאומית עצומה להכניס שיח זהותי למערכת החינוך הממלכתית. תוכנית רביבים נותנת את הכלים ליצירת השיח הזהותי ולעבודה חינוכית משמעותית עם תלמידים.